Ahad, 17 April 2011

Halal or haram,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ???

Assalamualaikum....
  Hello....

Pelik ke entry aku mcm ni??
Ah, lantak la..aku punye blog..up's to me la..
Nak tau tak nape ak tetibe je nk tulis psl halal haram ni??
~xnk tau pn xpe...xpkse~
tp aku ttp nk bgtau jgak
SBB bnde ni penting (penting ke???)
PENTING...PENTING...PENTING...
so, ambik perhatian ( perhatian sape entah~ hahaha~)

Ni psl kehalalan BIG APPLE DONUT...
aku tau donut cap big apple mmg sedap pun...perghhhh!! tekster donut die mmg superb lah..haha..wa ckp sama lu...
Aku mmg penah mkn pun.2 pun kwn ak yg kasi..bkn beli sendiri taw..tak mampu la u allss...mahal bebeno donutnye...tp mase tu ak tak tau plak yang donut cap big apple ni blm de kesahan halal yang sah drpd JAKIM..
sumpah pas ni tak makan dh..KECUALI...hehe...ade kecuali di situ ye...saya ulang sekali lagi..kecuali kalau dah ade kesahan halal yang sudah diiktiraf oleh JAKIM..
so, ak akn makan donut cap big apple tanpa was-was lagi..sumpah!
Berbalik pada isu kehalalannya, maklumat ni ak dapat daripada laman web JAKIM sendri. 
mybe u alllss bleh tgok cek sendiri kat laman web tu..mne la tau ak salah bace ke pe ke kn...hehehe..
Menurut laman web tersebut, 
            Big Apple@Donut J Co, mereka masih belum mempunyai sijil halal daripada Jakim mahupun HDC.
Haish...tak tau la zaman skarang ni..susah nak pastikan produk ataupun barangan yang kite beli tu halal dari hukum syarak.,
Pape pun sebagai pengguna knelah berhati- hati dan sentiasa memastikan barangan yang dibeli adalah halal dan selamat untuk digunakan.
Jgn buat main2 isu halal haram ni u allss..ye lah..especially bab makanan dan minumam sebab bende tu akan jadi darah daging kite..
so,,be aware k!!
ni la logonya...penah tgok kan..
         
      kalau tgok donut2 nya mmg tak tahan u alllss..hahaha
   


                               Beraneka warna dan perasa...nmpak comel je kan donut2 ni sbb colourful je..huhu..

sumber gambar : goggle images

p/s : kalau nak makan donut lepas ni, u allss buat la sendiri tak pun mintak tolong mak buatkan..mudah je kan..hahaha..lagi 1 kalau aku tersalah maklumat perbetulkan ye..
Tetibe je tulis pasal kepenggunaan...
Motif : kesedaran sudah menular dalam diriku...cm sengal je ayat aku..hahaha

sekian..salam..babaii u allss...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan